środa, 3 lipca 2013

Zamiana - Zoe Beck

Wydawnictwo Sonia Draga, Okładka miękka, 288 s., Moja ocena 5,5/6
Rewelacyjny thriller psychologiczny, który czyta się z zapartym tchem. 
Bohaterkami są dwie kobiety - Carla i Fiona.
Pierwsza z nich musi udać się do szpitala i na ten czas rozstać się ze swoją malutką córeczką. Kiedy pielęgniarka po jakimś czasie przynosi jej dziecko, kobieta stwierdza, że to nie jej córka. Próbuje dowiedzieć się co się stało, odnależć własne dziecko, ale nikt jej nie chce pomóc, gorzej - nikt jej nie wierzy.Na dodatek mąż nie widzi żadnej różnicy, dla niego dziecko to dziecko...
Fiona niespodziewanie odzyskuje przytomność w wannie. Z przerażeniem zauważa, że ma pocięte nadgarstki. natychmiast zostaje wezwane pogotowie. Przybyłej ekipie Fiona tłumaczy, iż ktoś usiłował ją zabić. Niestety, ale nikt jej nie wierzy.
Dlaczego? Dlaczego nikt nie wierzy ani Carli ani Fionie? A może wydarzenia wcale nie przebiegały tak, jak to opisują obie kobiety? Może nikt nie chciał zabić Fiony, a dziecko przyniesione przez pielęgniarkę jest córeczką Carli? Jak w związku z tym można wytłumaczyć zachowanie obu kobiet? Chorobą psychiczną? A może w obu przypadkach doszło do manipulacji? Jeżeli tak to dlaczego? 
Czy coś łączy obie kobiety? Gwarantuję, że odpowiedź będzie dla was całkowitym zaskoczeniem, tym bardziej, iż obie historie dzieli ponad 20 lat.
Takich pytań w trakcie lektury nasuwa nam się wiele. Książka niesamowicie wciąga i to od pierwszej strony. Beck rozpoczyna swoją opowieść bardzo mocnym akcentem. Robi to tylko po to, żeby z każdym kolejnym rozdziałem jeszcze podkręcić tempo. W pewnym momencie czujemy się jak na jadącej z maksymalną prędkością kolejce górskiej. 
Poza silnym wątkiem psychologiczny, autorka porusza wiele zagadnień społecznych, jak np. ludzkie odtrącenie, badania na zarodkach, kidnaping dzieci, brak zrozumienia w rodzinie. 
Zamiana to doskonała lektura, która zadowoli zarówno fanów mocnych powieści psychologicznych, thrillerów, jak i powieści z silnym wątkiem społecznym. Mnie zagwarantowała fakt, iż kilkugodzinna podróż autem minęła mi błyskawicznie.Tylko recenzję piszę dopiero teraz, bo czasu brak:)

10 komentarzy:

  1. Obowiązkowo dorzucam do listy. Już sam początek Twojego tekstu mnie przekonał. A jeszcze wspomniałaś, że to, co je łączy totalnie mnie zaskoczy... Ostatnią mam ochotę na tego typu książki. Odrzucam na bok te lżejsze i biorę się za thrillery ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Choć to nie moja bajka jestem skłonna do niej zajrzeć

    OdpowiedzUsuń
  3. Zaciekawiłaś mnie tym thrillerem psychologicznym :). Dopisałam się do osób oczekujących na tę książkę w bibliotece :)

    OdpowiedzUsuń
  4. uwielbiam tego typu książki, muszę ją znaleźć w bibliotece :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ostatnio przerzuciłam się na mocniejsze gatunkowo akcenty, dlatego z przyjemnością poznam ,,Zamianę'', gdyż widzę, że zapowiada się obiecująco.

    OdpowiedzUsuń
  6. Fabuła skojarzyła mi się z "Twarzyczką" Sophie Hannah, tam też bohaterka utrzymywała, że dziecko nie jest jej. Rozejrzę się za tą powieścią :)

    OdpowiedzUsuń
  7. O, dawno nie czytałam dobrego thrillera psychologicznego, a ten wydaje mi się w sam raz!

    OdpowiedzUsuń
  8. Koszmar matki. Podobny motyw, kiedy matka tłumaczyła, ze to nie jej dziecko, chociaż wszyscy uważali inaczej był tej w filmie "Oszukana". Poszukam tej ksiązki :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam sięgać po powieści, które w jakikolwiek sposób traktują o dzieciach. Zazwyczaj historie przerażają mnie, ale mimo to sięgam po nie. "Zamiana" wydaje się idealną lekturą dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
  10. Zdecydowanie coś dla mnie ^^
    Z przyjemnością przeczytam :>

    OdpowiedzUsuń

Bez czytania będą usuwane komentarze zawierające spamy, linki do innych blogów. Mój blog, to nie słup ogłoszeniowy.