środa, 10 sierpnia 2016

Dobra matka - Małgorzata Rogala

Wydawnictwo IV Strona, Moja ocena 5,5/6
To moje pierwsze spotkanie z twórczością Małgorzaty Rogali, ale z pewnością nie ostatnie.
Dobra matka, to (nomen omen) dobra i potrzebna książka. Potrzebna ponieważ przeglądając portale społecznościowe co i rusz można natknąć się na beztroskich rodziców, wujków, ciocie zamieszczających zdjęcia milusińskich. Większość z tych osób nawet nie zdaje sobie sprawy (ba, gro nawet się nie zastanowi nad tym) czym to może grozić.
Powieść Rogali prezentuje tylko czubek przysłowiowej góry zagrożeń, jakie czekają na beztroskich miłośników rodzinnych albumów w sieci.
Książka opowiada także o losach policjantki Górskiej i jej koleżanki Justyny oraz znajomej Leny.
Mniej więcej w połowie lektury Dobrej matki zauważyłam, iż są nawiązania do wcześniejszych przygód bohaterek, które autorka opisała w poprzedniej książce. Nie miałam okazji jej czytać, jednak w niczym mi to nie przeszkadzało. Dobra matka jest tak skonstruowana, iż osoba dopiero rozpoczynająca znajomość z bohaterami nie pogubi się, nic jej nie umknie, czego ja jestem najlepszym przykładem.
Jednocześnie książka na tyle mnie zafascynowała, tak zaciekawiła, iż postanowiłam sięgnąć po Zapłatę, która jest 1. tomem przygód bohaterek.
Bardzo spodobał mi się styl pisarski autorki. Rogala pisze mocno, momentami ostro, z pełnym zaangażowaniem i bardzo emocjonalnie. Co istotne, choć porusza wiele ważnych tematów, czyni to w taki sposób, iż nawet przez moment nie ma się wrażenia, iż jest to moralizatorski wykład.Ważnym jest, iż mimo mnogości wątków, wszystko jest ze sobą idealnie powiązane, nic się nie gubi, nic nie urywa, każdy wątek zostaje doprowadzony konsekwentnie do końca.
Ogromnym plusem jest także bardzo ciekawie prowadzona intryga kryminalna, bardzo dobrze nakreślone dochodzenie policyjne oraz liczne prowadzące na manowce wątki. W tym czasie morderca dokonuje kolejnej zbrodni...
Gorąco zachęcam do lektury Dobrej matki i nie ukrywam, niecierpliwie czekam na kolejny tom i wyjaśnienie kilku kwestii m.in. tego co z Górską i.... Nic nie zdradzę, nie napiszę o co (o kogo) mi chodzi, nie będę spojlerować. Polecam. Dobra, mocna i potrzebna powieść.


5 komentarzy:

  1. "Zapłatę" Ci polecam, też się bardzo dobrze czyta:) Oby ten trzeci tom pojawił się szybko:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie czytałam jeszcze książek tej autorki, ale blogerzy chwalą jej twórczość, więc mam w planach :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie znam tej autorki, ale ostatnio kilka kryminalow czytalam mlodych , polskich pisarzy i nie zawiodlam sie, takze powinnam siegnac i po ksiazki tej autorki:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jestem zaskoczony wysoką oceną - ostatnio pani w bibliotece chciała mi dać właśnie tą powieść, ale uprzejmie podziękowałem. Obecnie jest wiele nowych nazwisk w świecie polskich kryminałów i obawiałem się rozczarowania..

    OdpowiedzUsuń
  5. Mam ochotę przeczytać odkąd pojawiły się recenzje na blogach.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń

Bez czytania będą usuwane komentarze zawierające spamy, linki do innych blogów. Mój blog, to nie słup ogłoszeniowy.